از همه چیز و همه جا

ما قصد داریم در این وبلاگ مطالب جالب همه رشته ها را قرار دهیم تا شما نیز از آن لظّت ببرید.

از همه چیز و همه جا

ما قصد داریم در این وبلاگ مطالب جالب همه رشته ها را قرار دهیم تا شما نیز از آن لظّت ببرید.

از همه چیز و همه جا
پیام های کوتاه
۲۸ تیر ۹۳ ، ۱۲:۲۷

بزرگترین اسلحه ی دنیا

ربه گزارش گروه خواندنی های فارس، نیاز هیتلر به سلاحی قدرتمند که بتواند از راه دور دیوار دفاعی فرانسه را در هم بشکند موجب شد تا بزرگترین سلاح تاریخ  با نام "گوستاو" در سال1941 ساخته شود.

 

گوستاو سلاحی برای پرتاب گلوله های توپ سنگین به فواصل دور بود که می توانست یک بمب 7 هزار کیلویی را تا فاصله 47 کیلومتر پرتاب کند. قدرت بمبهای طراحی شده برای "گوستاو" به اندازه ای بود که می توانست هر زره فلزی را پاره کند و تا هشت متر بتن را در هم بشکند.

 

برای حمل این سلاح عظیم با 47متر طول و 7 متر عرض و تجهیزات همراه آن به 6 لوکوموتیو نیاز بود و این سلاح 1350 تنی به تنهایی بر روی دو لوکوموتیو قرار می گرفت که بر دو ریل موازی حرکت می کردند. نیروهای  نگهداری و آماده سازی "گوستاو" بیش از 2500 نفر بودند که از نظافت چی ساده تا چند ژنرال بلند مرتبه را شامل می شدند.

 

گلوله های توپ این جنگ افزار عظیم 80 سانتیمتر قطر داشت و انفجار حاصل از آن به اندازه ای بود که تا چندین کیلومتر از نقطه اصابت گلوله زمین لرزه خفیفی احساس می شد و  از شدت ضربه حاصل از شلیک ریل هایی که گوستاو بر آنها قرار داشت تا 5 سانتیمتر جابجا می شدند.

 

این غول آهنی در زمان ساخت خود شاهکار مهندسی آلمانی به حساب می آمد که البته هیچ گاه برای هدف اصلی خود مورد استفاده قرار نگرفت و سر انجام به دست آمریکایی ها افتاد و قطعه قطعه شد.

 

نمونه دیگر این سلاح که "دورا" نام داشت نیز در اواخر جنگ جهانی دوم توسط آلمانی ها نابود شد تا به دست ارتش سرخ شوروی نیفتد. ساخت نمونه با کالیبر کمتر این سلاح نیز نیمه کاره رها شد. سرانجام امروز از این سلاح غول پیکر تنها تعداد محدودی عکس و چند دقیقه فیلم و قطعاتی پراکنده در موزه های جنگ دنیا باقی مانده است.

منبع:خبرگزاری ارس


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۲۸
M.Y

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی