از همه چیز و همه جا

ما قصد داریم در این وبلاگ مطالب جالب همه رشته ها را قرار دهیم تا شما نیز از آن لظّت ببرید.

از همه چیز و همه جا

ما قصد داریم در این وبلاگ مطالب جالب همه رشته ها را قرار دهیم تا شما نیز از آن لظّت ببرید.

از همه چیز و همه جا
پیام های کوتاه

رژه‌ی ارتش روسیه


دیروز ارتش روسیه به مناسبت هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم، بزرگ‌ترین رژه‌ی نظامی خود را برگزار کرد. این ارتش در جریان رژه‌ی باشکوه شماری از مدرن‌ترین جنگ‌افزارهای خود را که از آخرین فناوری‌های روز بهره می‌برند، رونمایی کرد. در ادامه با زومیت همراه باشید تا نگاهی به ماشین آلات نظامی جدید این کشور داشته باشیم.


جنگ جهانی دوم در 9 می 1945 به ایستگاه آخر خود رسید و با تصرف برلین توسط ارتش‌‌های سه کشور بریتانیا، آمریکا و شوروی، آخرین جنگ جهانی تاریخ بشر پایان یافت. دیروز ارتش روسیه به مناسبت هفتادمین سالگرد پایان جنگ، بزرگ‌ترین رژه‌ی نظامی خود را در مقابل کاخ کرملین برگزار کرد. در جریان برگزاری این رژه‌ی نظامی، روس‌ها از تجهیزات نظامی جدید خود رونمایی کردند.

تانک فوق پیشرفته‌ی آرماتا - T14

یکی از خبرسازترین ماشین‌های جنگی مدرن روسیه که سر و صدای بسیاری را ایجاد کرده، تانک مدرن Armata T-14 است که به‌عنوان نسل جدید تانک‌های روسی برای جایگزین شدن با تانک‌های دوران شوروی توسعه یافته است.

تانک آرماتا T-14 روسی

آرماتا بسیار پیشرفته است و از ساختار اتوماتیکی بهره می‌برد، بطوریکه ارتش روسیه این تانک را پایه‌ای برای تولید تانک‌های روباتیک آینده می‌داند. این تانک از وجود یک پیشرانه‌ی دیزلی قدرتمند بهره می‌برد. قدرت موتور آرماتا T-14 در حالت حداکثری برابر 1500 اسب بخار است، اما در استفاده‌ی معمول قدرت آن به 1200 اسب بخار محدود می‌شد. برای انتقال نیروی تولید شده به چرخ‌ها از یک گیربکس 8 سرعته استفاده می‌شود. آرماتا - T14 در سریع‌ترین حالت ممکن قادر است به سرعت 80 کیلومتر در ساعت دست یابد.

این تانک از وجود برج گردان با قابلیت کنترل از راه دور بهره می‌برد. روی این برج گردان یک توپ 125 میلی‌متری قرار دارد که می‌تواند موشک‌های هدایت شده‌ای را هدایت کند.

تانک روسی آرماتا T-14

برای راه‌اندازی این تانک سه اپراتور درون کپسول تقویت شده در جلو تانک قرار می‌‌گیرند. این سه تن از تجهیزات مورد استفاده برای شلیک گلوله‌ها و توپ‌ها فاصله‌ی مناسبی دارند. ضمنا روس‌ها برای تقویت هر چه بیشتر این کپسول از کامپوزیت سه لایه استفاده کرده‌اند که مقاومت بالایی در برابر راکت‌های ضد تانک دارد.

شاسی این تانک قابلیت تغییر کاربری را دارد. با کمی تغییر می‌توان این شاسی را برای ساخت یک ماشین نظامی تهاجمی، یک ماشین مهندسی یا یک راکت‌انداز چند منظوره مورد استفاده قرار داد.

روسیه برای وارد کردن 2٫300 دستگاه آرماتا به خدمت تا سال 2020 میلادی برنامه‌ریزی کرده است. تانک‌های آرماتا جایگزین تانک‌هایی خواهند شد که از دوران شوروی سابق در خدمت ارتش هستند.

 براساس اظهار نظر کارشناسان تجهیزات نظامی، جنگ‌افزارهای جدید روسیه را باید برگرفته از طراحی جدیدی خواند که کاملا با ماشین‌های جنگی سال‌های 1960 تا 1970 این کشور متفاوت هستند.

نفربر Kurganets-25

جنگ‌افزار دیگری که در جریان رژه به نمایش گذاشته شد، Kurganets-25 است که در دو نسخه‌ی اصلی با عناوین BTR و BMP به خدمت ارتش درخواهد آمد. هر دوی این ماشین‌ها را باید نفربرهای مدرن ارتش روسیه خواند، با این تفاوت که BMP از اسلحه‌ها و سیستم‌ شلیک قوی‌تری بهره می‌برد.

نفربر Kurganets

در نفربر کورگانتس-25 نیز قسمتی که اسلحه‌ها تعبیه شده‌‌اند، از قسمتی که سرنشینان در آن قرار خواهند گرفت، جدا شده است. ضمنا می‌توان تمامی اسلحه‌ها را بصورت ریموت کنترل کرد. روی نفربر کورناگتس-25 می‌توان توپ‌های 30 یا 57 میلی‌متری قرار داد.

نفربر Boomerang

نفربر Boomerang

ارتش روسیه دیروز از نفربر دیگری نیز با عنوان Boomerang رونمایی کرد که در واقع یک نفربر تهاجمی دو زیست است. شاسی بومرنگ نیز قابلیت استفاده در سایر ماشین‌های نظامی را دارد. براساس اطلاعات ارائه شده این نفربر با الگوبرداری از نفربرهای غربی طراحی شده و دارای ۸ چرخ است. این نفربرها اصطلاحا 8 در 8 نام دارند و نیروی موتور در آن‌ها به هر 8 هشت چرخ بصورت همزمان انتقال داده می‌شود.

موشک بالستیک قاره‌پیمای RS-24

موشک قاره‌پیمای بالستیک RS-24 از سال 2009 میلادی وارد خدمت ارتش روسیه شده است. این موشک قاره‌پیما به‌عنوان برنامه‌ی توسعه‌ی سیستم Topol M طراحی و وارد خدمت ارتش شده است.

موشک بالستیک RS-24

این موشک بالتسیک قادر است بصورت مستقل از هم ده کلاهک هسته‌ای را برای انهدام اهداف مختلف حمل کند. از جمله‌ی قابلیت‌های دیگر این موشک، باید به امکان پرتاب آن از روی سکوی متحرک و سیلو پرتاب موشک اشاره کرد.

RS-24 دارای سیستم طعمه است که با استفاده از آن سیستم‌‌های ضد هوایی دشمن را فریب می‌دهد. بسیاری از کارشناسان توسعه‌ی این موشک بالستیک را در پاسخ به گسترش دامنه‌ی سیستم دفاع ضد موشکی امریکا در شرق اروپا می‌دانند. براساس اطلاعات منتشر شده، برد این موشک 11٫000 کیلومتر است. این موشک در سریع‌ترین حالت ممکن سرعتی برابر 20 ماخ یا 24٫500 کیلومتر در ساعت دارد که به واقع سرعت بسیار بالایی است. ارتفاع این موشک بالستیک 20 متر و وزن آن نیز 49 تن است. RS-24 قادر است با تقریب 150 تا 250 متر هدف‌گیری کند. شاید آگاهی از قطر دو متری این موشک گویای همه چیز باشد.

توپ خود کششی Koalitsiya-SV

کوالیتسیا-SV یک توپ خودکششی جدید ارتش روسیه است که براساس اطلاعات ارائه شده مبتنی بر پوسته‌ی تانک آرماتا طراحی شده است. این توپ خودکششی از وجود توپ 152 میلی‌متری بهره می‌برد و وزن کلی آن 55 تن است.

توپ خودکششی Koalitsiya

براساس اطلاعات ارائه شده توسط وزیر دفاع روسیه، این توپ قادر است اهدافی را در فاصله‌ی 70 کیلومتری به راحتی مورد اصابت موشک قرار دهد. این توپ با هدف انهدام تجهیزات زرهی و استحکامات دشمن در پشت جبهه‌ی نبرد طراحی شده است.

پرتاب‌کننده‌ی موشک زمین به هوای Buk

 سیستم پرتاب موشک زمین به هوای بوک از جمله‌ی تجهیزاتی است که پیش‌تر وارد خدمت ارتش روسیه شده است. این سیستم حتی در اختیار شماری از کشورهای دیگر نیز قرار گرفته که از جمله‌‌ی آن می‌توان به آذربایجان، چین و هند اشاره کرد.

موشک زمین به هوای Buk

این موشک زمین به هوا متهم اصلی سقوط هواپیمای ایر آسیای مالزی برفراز آسمان اوکراین در جولای 2014 است. در جریان سقوط این هواپیما که طرفین درگیری مسئولیت آن را به گردن دیگری انداختند، تمام 298 مسافر پرواز جان سپردند.

سیستم موشکی بوک با خودروهایی که روی آن‌ها رادارهایی نصب شده همراهی می‌شوند. این موشک‌ها قادر است تا ارتفاع 25٫000 متری سطح زمین پرواز کرده و حتی موشک‌های کروز را نیز همچون هواپیماها مورد اصابت قرار دهد.

سیستم راکتی ضد تانک Kornet-D

روسیه اخیرا سیستم موشکی ضدتانک کورنت را که در سال 2009 معرفی شده بود، ارتقا داد. این راکت‌ها نه‌تنها قادرند تا تانک‌ها را مورد اصابت قرار دهند، بلکه توانایی هدف قراردادن هواپیماها را نیز دارند. این راکت‌ها قادرند در ورقه‌‌های فولادی با ضخامت 130 سانتی‌متر نیز نفوذ کنند.

سیستم راکتی ضد تانک Kornet

سیستم هدف‌گیری و هدایت‌کننده‌ی مورد استفاده در این سیستم موشک از دوربین‌هایی با رزولوشن بالا و سیستم مادون قرمز در کنار لیزر بهره می‌برد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

منبع:زومیت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۲۵
M.Y

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی