از همه چیز و همه جا

ما قصد داریم در این وبلاگ مطالب جالب همه رشته ها را قرار دهیم تا شما نیز از آن لظّت ببرید.

پیام های کوتاه

۳۴ مطلب در دی ۱۳۹۳ ثبت شده است

درخشندگی کرم شب‌تاب به دلیل حضور اکسیژن و وقوع واکنش اکسید شدگی در اندام‌های این حشره است. دانشمندان توسط تصویربرداری اشعه‌ی ایکس و همچنین میکروسکوپی اندام‌ها با قدرت تفکیک 20 نانومتر به بررسی چگونگی آن پرداخته‌اند.

کرم شب‌تاب برای جفت‌گیری و برقراری ارتباط به تولید نور چشمک‌زن می‌پردازد. این کار توسط یک فرآیند شیمیایی شناخته شده صورت می‌گیرد که در آن در حضور اکسیژن، آنزیمی بر روی ترکیبِ لوسیفرین (Luciferin) عمل می‌کند (لوسیفرین عنوان لاتین "مبشر نور" است). این کار باعث می‌شود واکنش اکسید شدگی رخ دهد که خود با انتشار نور همراه است. تعیین مکانیزمی که در آن اکسیژن به صورت منظم تهیه می‌شود، دشوار است. زیرا شبکه‌ی نای مانندی که گاز را به اندام‌هایی که نور را منتشر می‌کنند )photocites) می‌برد، ابعاد کوچکی از مرتبه‌ی 100 نانومتر دارد. این ابعاد از توان تفکیک اغلب میکروسکوپ‌ها کوچک‌تر است. اکنون ییکانگ هوو و همکارانش در تایوان از روش‌های میکروسکوپی و توموگرافی با قدرت تفکیک 20 نانومتر برای تصویر کردن اندام‌های حشرات و به‌دست آوردن شار اکسیژن حدودی که برای مکانیسم مورد نظر لازم است، استفاده کرده‌اند.

محققان آزمایش‌های خود را به‌گونه‌ای طراحی کرده‌اند که بتوانند توسط آن‌ها دو فرضیه اصلی برای مکانیزم تهیه اکسیژن را محک بزنند. فرضیه‌ی اول حول تولید گاز اکسید نیتریک (NO) درون اندام‌هایی که نور را منتشر می‌کنند، می‌چرخد. قبل از هر درخشش، گاز به درون میتوکندری (اندامکی که توسط اکسیژن تغذیه می‌شود و تولید انرژی درون سلول را کنترل می‌کند) رسوخ کرده و فعالیت آن را متوقف می‌سازد و در نتیجه اکسیژن اضافی برای پدیده‌ی شب‌تابی باقی می‌ماند. فرضیه‌ی دوم اینگونه مطرح می‌شود که مایع در حال گردش در شبکه‌ی نای گونه برای کنترل میزان اکسیژن کم و زیاد می‌گردد. آزمایشات محققان در سینکروتون منبع نور تایوان انجام شده است. این آزمایش‌ها دلیلی برای اثبات تئوری اول است. تصاویر ثبت شده از سیستم نای‌گونه‌ی حشرات زنده که توسط اشعه‌ی ایکس ثبت شده است، هیچ شاری را درون سیستم نای‌گونه نشان نمی‌دهند. محققان قادر هستند توسط بررسی با کیفیت بالای هندسه‌ی سیستم نای‌گونه، میزان گازی که از شبکه‌ی نای‌گونه به سمت بافت‌ها منتشر می‌شود را تخمین بزنند. نتیجه ‌ی این آزمایش‌ها مقادیری است که با فرضیه‌ی اول (گاز اکسید نیتریک) سازگار است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ دی ۹۳ ، ۱۷:۱۶
M.Y

محققان سنگاپوری با استفاده از نانوذرات طلا، موفق به ساخت پیمایشگری شدند که قادر است سلول‌های سرطانی را شناسایی کند.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، پژوهشگران مؤسسه آاستار موفق به ساخت نانوذرات پلیمری هیبریدی شدند که در محیط اسیدی اطراف تومور سرطانی، نور منتشر می‌کند. این نانوپیمایشگر می‌تواند وجود ذرات کوچک تومور سرطانی را در بدن نشان دهد و برای تشخیص زودهنگام بیماری استفاده شود.

سلول‌های سرطانی دارای محیط اسیدی هستند، به طوری که pH درون این سلول‌ها و در محیط اطراف آن‌ها اندکی کمتر از سلول‌های طبیعی است. این تفاوت، دستمایه پروژه‌های مختلفی شده که در آن محققان به دنبال ساخت پیمایشگرهایی برای شناسایی اسیدیته تومورها هستند.

در بیشتر این پیمایشگرها، اسیدیته فضای درون سلول مورد نظر است؛ بنابراین لازم است که پیمایشگر وارد سلول شود. اما مشکل اصلی در اینجا آن است که بتوان تفاوت میان pH سلول‌های سالم و تومور را به‌ دست آورد.

محققان این پروژه می‌گویند: هدف ما این است که روشی برای روشن کردن تومور در تصاویر گرفته شده از بدن ارائه کنیم.

این گروه تحقیقاتی با خودآرایی نانوذرات طلا و نوعی پلیمر، موفق به ساخت پیمایشگری شدند که در سلول‌های سالم هیچ انتشار نوری نداشته، اما با افزایش مقدار اسیدیته سلول و رسیدن به رقم تقریبی 6.5، گروه‌های شیمیایی موجود در آن تغییر کرده و پیمایشگر نشر فلورسانس دارد.

این گروه تحقیقاتی برای اثبات عملکرد این پیمایشگر، از آن برای شناسایی سلول‌های سرطانی موجود در محیط کشت سلولی استفاده کردند و در نهایت نشان دادند که زیر نور سفید، این پیمایشگر می‌تواند محل سلول‌های سرطان پستان موش را نشان دهد.

این گروه، پیمایشگر را به موش‌ها تزریق کرده و بعد از چهار ساعت، به وضوح نشر فلورسانس را در محل تومور مشاهده کردند. از آنجایی که این روش تشخیص، غیرمخرب است، بنابراین می‌توان از آن برای آزمون‌های انسانی استفاده کرد.

این محققان می‌گویند: این نانوپیمایشگر زیست‌سازگار، عاملی بسیار مهم در حوزه پزشکی است. ما قصد داریم اثرات این نانوپیمایشگر را روی بدن مورد بررسی قرار داده تا از غیرسمی بودن آن مطمئن شویم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ دی ۹۳ ، ۱۷:۱۴
M.Y

جهت رعایت عدالت و برابری:

آهای دختر سرزمین من . . .

اخ ببخشید باز  فراموش کردم !

پسر سرزمین من ,

دیروز مردان غیورسرزمینم مردانه در میدان میجنگیدند...

معلوم هست کجایی خیلی وقت است تو را گم کرده ایم !!!

امروز داری توی آرایشگاه ها ابرو بر میداری،مو رنگ میکنی،دماغت را سر بالا میکنی..

اهای پسر سرزمین من . . .

دختران سرزمین من نیاز به مردی دارند که محکم باشد،قوی باشد در سختی ها

در دشواری ها همراه و همیارشان باشد انقدر قوی وغیور باشد ....

که همه دنیا در برابرش کم بیاورد...

اهای پسر سرزمین من...!!!!!!!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ دی ۹۳ ، ۱۳:۱۴

اس ام اس

دختر سرزمین من!

احساس مےکنم این روزها معناے زیبایے را گم کرده اے

باور کن زیبایے در چشمهاے رنگ روشن و لبهاے برجسته کرده سرخ نیست

باور کن هر چه قدر هم دماغت را کوچک و

سر بالایش کنے زیبا نخواهے شد...

معیارهاے زیبایے ات را تغییر بده

زیبایے ظاهرے هر فرد،همانیست که خداوند در وجودش

قرار داده...

دختر سرزمین من

این زیبایے ظاهر زمانے به چشم خواهد آمد که تو قلب پاکے داشته باشے

آنوقت همه تو را زیبا خواهند دید!!

از صمیم قلب برایت آرزو مےکنم زیبایے حقیقے گم شده ات را دوباره پیدا کنے

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ دی ۹۳ ، ۱۳:۱۲
M.Y

محققان نوعی ماده خودآرای دو بعدی را کشف کرده‌اند که ویژگیهای مشابه گرافن داشته اما از مزایای ویژه‌ای برخوردار است و ممکن است بتوان در آینده از آن در تولید سلولهای خورشیدی یا ترانزیستورها بهره برد.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محققان از مدتها قبل در تلاش برای جمع‌آوری ویژگیهای غیرعادی گرافن هستند که یک ورق دوبعدی از اتمهای کربن است؛ اما این ماده فاقد یک ویژگی مهم موسوم به «باندگپ» است که برای ساخت دستگاههای مانند تراشه‌های رایانه‌ای و سلولهای خورشیدی ضروری است.

اکنون محققان موسسه فناوری ماساچوست با همکاری دانشمندان دانشگاه هاروارد یک ماده دوبعدی با ویژگیهای مشابه گرافن را یافته‌اند که بطور طبیعی از یک باندگپ کاربردی برخوردار است.

ماده جدیدی ترکیبی از میکل و ترکیب ارگانیک HITP بوده که دارای مزیت خودآرایی است.

اجزای تشکیل‌دهنده این ماده بطور طبیعی خود را مونتاژ می‌کنند، رویکردی «پائین به بالا» که می‌تواند به تولید ساده‌تر و تنظیم خواص مورد نظر از طریق تنظیم مقادیر نسبی مواد تشکیل‌دهنده منجر شود.

ترکیب جدید از ساختار کاملا شش ضلعی و لانه‌زنبوری گرافن تقلید می‌کند. لایه‌های چندگانه ماده به طور طبیعی پشته‌های کاملا هم‌تراز را تشکیل داده و دهانه های مراکز همه شامل شش‌ضلعی‌های با اندازه یکسان با قطر دو نانومتر هستند.

نتایج این پژوهش در مجله انجمن شیمی آمریکا منتشر شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ دی ۹۳ ، ۰۶:۳۳
M.Y

پژوهشگران موسسه آاستار موفق به ارائه نانوپیمایشگری شدند که می‌توان با استفاده از آن تفاوت ژنتیکی را میان افراد مشخص کرد. از این روش می‌توان برای ارزیابی دقیق داروها و اثربخشی آن‌ها استفاده کرد.
جکی یینگ از مؤسسه بیومهندسی آاستار با همکاری محققانی از ژاپن و تایوان نشان دادند که با روشی بسیار ساده و استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی استاندارد می‌توان به بررسی ژن‌ها پرداخت. یینگ می‌گوید: «روش ما بسیار سریع و ارزان بوده و از دقت بالاتری نسبت به روش‌های فعلی برخوردار است.»
با این روش جدید می‌توان اختلاف ژنتیکی در رشته‌های DNA که از پلی‌مورفیسم‌های تک نوکلئوتیدی (SNPs) تشکیل شده و تنها در یک نوکلئوتید با هم اختلاف دارند را شناسایی کرد. در مورد وارفارین که از مهمترین داروهای ضد انعقادی است و توسط پزشکان تجویز می‌شود، اختلافاتی در SNP ژنوم‌ها وجود دارد که تعیین کننده‌ی مقاومت بیمار نسبت به دارو است.
در این پروژه محققان از نانوذرات طلای متصل به یک رشته DNA استفاده کردند. این نانوپیمایشگر در معرض رشته‌های DNA قرار گرفته و توسط ژنوم بیماری تکثیر می‌شود. این نانوپیمایشگر به دلیل اثرپلاسمونیک سطح که خود به دلیل وجود بار الکتریکی در سطح نانوپیمایشگر ایجاد می‌شود دارای صورتی رنگ است. در هنگام استفاده از این نانوپیمایشگرها، اگر پیمایشگر به رشته‌های DNA متصل نشود، متجمع شده و در اثر مجاورت با محلول نمکی، بی‌رنگ می‌شود. اما اگر به این رشته‌ها متصل شود، متجمع نشده و رنگ صورتی اولیه خود را حفظ می‌کند. در این حالت به نمونه گرما داده می‌شود تا نمونه زیر نقطه ذوب برسد؛ در این دما جفت بازهای DNA و پیمایشگر از هم جدا می‌شوند. اگر رشته مکمل دارای تفاوت‌هایی با DNA باشد، دمای ذوب اندکی کاهش می‌یابد که مقدار کاهش دمای ذوب متناسب با مقدار عدم مشابهت میان دو رشته است. در واقع وجود بازهای نامتناسب روبروی هم، موجب بروز اختلاف در دمای ذوب می‌شود. اختلاف رنگ ایجاد شده،با چشم غیرمسلح، کاملاً قابل تشخیص است اما می‌توان آن را به صورت خودکار نیز ارزیابی کرد.
این روش به صورت پتنتی به ثبت رسیده و امکان تجاری‌سازی و واگذاری حق لیسانس آن وجود دارد.

ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ دی ۹۳ ، ۰۶:۳۲
M.Y

ستاره ی HIP 85605 یکی از دو ستاره ای است که در صورت فلکی هرکول و تقریبا در ۱۶ سال نوری از ما قرار دارد. اخیرا مقاله ای توسط دانشمندی از موسسه ماکس پلانک منتشر شده که در آن ذکر شده این ستاره در مسیر برخورد با منظومه شمسی ما قرار دارد.

به گزارش بیگ بنگ، در حال حاضر خبر خوب این است که، با توجه به محاسبات دکتر کورین بایلر جونز از انستیتوی ستاره شناسی هایدلبرگ ماکس پلانک؛ این سیستم ستاره ای از فاصله ۰٫۰۴ پارسک، یا معادل ۸۰۰۰ برابر فاصله بین زمین تا خورشید از کنار منظومه ی خورشیدی ما عبور خواهد کرد و تهدید جدی برای ما محسوب نمی شود. علاوه بر این، دکتر جونز با اطمینان اعلام کرد که این رویداد هیچ تأثیری بر زمین و دیگر سیارات منظومه شمسی نخواهد گذاشت و از آن مهمتر اینکه این اتفاق مهم چیزی در حدود ۲۴۰،۰۰۰ تا ۴۷۰،۰۰۰ سال آینده روی خواهد داد!

وی ادامه داد: با این که کهکشان راه شیری شامل ستارگان بیشماری است، اما فاصله ی فضای بین ستاره ای بسیار زیاد میباشد. به همین دلیل حتی در بازه های زمانی طولانی مدت احتمال بسیار کمی وجود دارد که دو ستاره با یکدیگر برخوردی داشته باشند. البته در علم ستاره شناسی و با توجه به اینکه جهان قابل مشاهده ما تا فاصله ۴۶ میلیارد سال نوری در هر جهت گسترش پیدا کرده، هر اتفاقی که در کمتر از ۵۰ سال نوری در این فضا- زمان روی دهد رویدادی در آینده نزدیک به شمار می آید.

ابر عظیمی از سیارات یخی، تکه های سنگ سرگردان و دنباله دارها منظومه شمسی ما را احاطه کرده است، در واقع نگرانی اصلی اثراتی است که عبور ستاره ی HIP 85605 می تواند بر ابر اورت بگذارد. با توجه به اینکه فاصله ی اجرام ابر اورت بین ۲۰۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ واحد نجومی تا خورشید ماست، عبور این ستاره در واقع باعث ایجاد اختلالات جدی در حرکت دنباله دارها و سنگ های واقع در ابر اورت می شود.

سمیر الله وردی –  سایت علمی بیگ بنگ

انجمن فیزیک هوپا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ دی ۹۳ ، ۰۶:۳۰
M.Y

مریم میرزاخانی در رتبه سوم فهرست 15 زن الهام بخش سال 2014 معرفی شد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، «سی ان ان» چندی پیش در فراخوانی عمومی از مخاطبان خود خواست الهام بخش ترین زنان جهان در سال 2014 را معرفی کنند که در فهرست نهایی، پس از ملاله یوسف زی، یکی از دو برنده جایزه نوبل صلح امسال و یک هنرپیشه فعال در برابری حقوق زنان، مریم میرزاخانی، ریاضیدان ایرانی دانشگاه استنفورد و نخستین زن برنده مدال فیلدز در رتبه سوم قرار دارد.

زنان مبارز شهر کوبانی سوریه، آنجلا مرکل، صدر اعظم آلمان، Susi Pudjiastuti، وزیر شیلات و دریانوردی اندونزی که در کمک‌رسانی به سانحه‌دیدگان سونامی 2004 داشت، ماری لی برنرز، برنامه نویس و ستاره شناسی که در ساخت اولین کامپیوتر جهان مشارکت داشت و کیریس لاگارد، مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول از دیگر زنان الهام بخش سال 2014 معرفی شده اند.

دکتر میرزاخانی که چندی پیش جایزه 2014 موسسه ریاضی Clay را نیز دریافت کرده بود مردادماه امسال به همراه دو ریاضیدان جوان دیگر به عنوان برنده مدال فیلدز 2014 معرفی شد. مدال فیلدز که معادل جایزه نوبل در رشته ریاضیات تلقی می‌شود هر چهار سال یکبار به برترین ریاضیدانان زیر 40 سال جهان اعطا می‌شود.

میرزاخانی که متولد تهران است در سال‌های ۱۳۷۳ و ۱۳۷۴ در زمان تحصیل در دبیرستان با کسب مدال طلای المپیاد ریاضی کشوری به المپیاد جهانی ریاضیات در هنگ کنگ و کانادا اعزام شد که در المپیاد ۱۹۹۵ کانادا علاوه بر کسب مدال طلا حائز بالاترین امتیاز در بین دانش آموزان جهان شد. وی پس از اتمام تحصیلات متوسطه در دبیرستان فرزانگان تهران، تحصیلات کارشناسی خود را در رشته ریاضی در دانشگاه صنعتی شریف به پایان برد.

میرزاخانی پس از پایان دوره کارشناسی برای ادامه تحصیل به دانشگاه هاروارد آمریکا رفت. وی در سال ۱۹۹۹ میلادی زمانی که در دانشگاه پرینستون به تحقیق و تدریس اشتغال داشت موفق شد راه‌حلی برای یک مشکل ریاضی پیدا کند. ریاضیدانان مدت‌های طولانی است که به دنبال یافتن راه عملی برای محاسبه حجم رمزهای جایگزین فرم‌های هندسی هذلولی بوده‌اند و در این میان مریم میرزاخانی جوان در دانشگاه پرینستون نشان داد که با استفاده از ریاضیات شاید بتوان بهترین راه را به سوی دست یافتن به راه‌حلی روشن در اختیار داشت: محاسبه عمق حلقه‌های ترسیم شده بر روی سطوح هذلولی.

میرزاخانی تلاش دارد تا معمای ابعاد گوناگون فرم‌های غیر طبیعی هندسی را حل کند. در صورتی که جهان از قاعده هندسه هذلولی تبعیت کند، ابتکار وی به تعریف شکل و حجم دقیق جهان کمک خواهد کرد. در واقع مشکل این است که برخی از این اشکال هذلولی هم‌چون doughnuts و یا amoebas دارای ظاهری بسیار نافرم هستند که محاسبه حجم آنها را به معمایی جدی برای ریاضیدانان مبدل کرده‌است؛ اما میرزاخانی با یافتن راهی جدید در واقع دست به یک ابتکار عمل بزرگ زد و با ترسیم یک سری ازحلقه‌ها بر روی سطح این گونه اشکال پیچیده به محاسبه حجم آنها پرداخت.

میرزاخانی در سال 2005 زمانی که با کمتر از 30 سال سن در دانشگاه پرینستون آمریکا تدریس می کرد از سوی نشریه علمی Popular Science به عنوان یکی از 10 مغز برتر امریکای شمالی معرفی شد. به نوشته‌ی یواس‌ای تودی این فهرست ۱۰ نفره شامل محققان و نخبگان جوانی است که در حوزه‌های ابتکاری مشغول به فعالیت هستند و با این حال معمولا از چشم عموم پنهان مانده‌اند.

میرزاخانی که به دلیل فعالیت هایش در زمینه محاسبه حجم‌های فضایی منحنی هندسی برنده مدال فیلدز شده جوایز علمی متعدد دیگر از جمله جایزه ستر انجمن ریاضی آمریکا در سال ۲۰۱۳ را نیز در کارنامه علمی خود دارد.

این نخبه جوان ریاضی از بازماندگان سانحه غمبار سقوط اتوبوس حامل نخبگان ریاضی دانشگاه صنعتی شریف به دره در اسفندماه 76 است. در این حادثه اتوبوس حامل دانشجویان ریاضی شرکت‌کننده در بیست و دومین دوره مسابقات ریاضی دانشجویی که از اهواز راهی تهران بود به دره سقوط کرد و طی آن شش تن از دانشجوی نخبه ریاضی دانشگاه صنعتی شریف که اغلب از برگزیدگان المپیادهای ملی و بین‌المللی ریاضی بودند در اوج بالندگی و شکوفایی علمی ناباورانه، جان باختند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ دی ۹۳ ، ۰۶:۳۰
M.Y

برخی از تعمیم‌های مدل استانداردِ فیزیکِ ذرات پیشگویی می‌کنند که ذراتی با بار مثبت و منفی کمتر از  1e می‌توانند وجود داشته باشند. جستجو برای این به اصطلاح «ذرات میلی بار» در مواد زمینی (در مقابل محیط‌های اختر فیزیکی) تاکنون به بارهایی به کوچکی حدود 0.1e حساس بوده‌اند. اکنون محققان در گروه جورجیو گراتا (Giorgio Gratta) در دانشگاه استنفورد کالیفرنیا این جستجو را برای بارهایی به کوچکی 5×10−5e  توسعه داه‌اند.

D. Moore/Stanford University

این امر با جستجوی اثرات ممکن این بارها روی کره‌های دی الکتریک معلق کوچک در یک میدان الکتریکی نوسان کننده انجام می‌پذیرد. محققان گزارش کرده‌اند که اگر چنین ذرات فرضی وجود داشته باشند، فراوانی آنها کمتر از 2.5×10−14 در هر نوکلئون مواد مورد آزمایش خواهد بود.

در مجموعه‌ای از آزمایش‌های مکرر، گراتا و همکارانش یک کره سیلیکا با قطر حدود 5 میکرومتر را در یک تله اپتیکی معلق کردند. آن‌ها هر گونه بار الکتریکی با مضرب صحیح روی کره را توسط نور فرا بنفش، با دقت از بین بردند. سپس ولتاژ نوسان کننده‌ای را در تله اپتیکی اعمال کردند و از لیزرها برای آشکارسازی هر گونه انحراف کوچک در مکان کره‌ی میکرومتری که می‌تواند ناشی از نیروهای الکتروستاتیک روی ذرات میلی بار باشد، استفاده کردند. محدودیت اصلی روی حساسیت بار می‌تواند ناشی از هر گونه غیر کروی بودن و یا دیگر ناهمگنی‌ها در کره‌ی سیلیکا باشد. آزمایشی به این ترتیب که به نیروهایی کوچکتر از یک آتو نیوتن (18-10 نیوتن) حساس است می‌تواند برای جستجوی انحراف از گرانش نیوتنی در مقیاس‌های طولی قابل قیاس با اندازه‌ی کره‌ی میکرومتری نیز استفاده شود.

این تحقیق در فیزیکال ریویو لترز  منتشر شده است.

psi.ir

انجمن فیزیک هوپا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ دی ۹۳ ، ۰۶:۲۸
M.Y

محققان آمریکایی طرح جدیدی را ارائه داده‌اند که می‌تواند به معنی پایان لامپ و تبدیل همه چیز در خانه به چراغ باشد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، محققان از «کاغذ نوری» رونمایی کرده‌اند که شامل روشی برای چاپ ورقه‌های کاغذ دارای ال‌ای‌دی‌های ریز است.

به گفته محققان، این کاغذها را می‌توان بر روی دیوارها و حتی روی وسایل دیگر چاپ کرد تا همه چیز نورانی شود. همچنین آنها مدعی هستند که این فناوری، باریک‌ترین نور جهان با قابلیت چاپ و منعطف است.

این دستاورد به ظهور چاپ سه‌بعدی تشبیه شده و Rohini، شرکت سازنده آن در آیداهو اعتراف کرده که هنوز مطمئن نیست چگونه از آن استفاده خواهد شد.

این شرکت با نمایش کاغذهای دیواری، لگوهای خودرو و حتی اسنوبوردهای مجهز به این کاغذ نور اظهار کرد: روشهای نورپردازی امروزی نیازمند افزودن ال‌ای‌دی به صفحه مدار است و اکنون می‌توانید نور را بر روی هر چه که می‌خواهید، چاپ کنید.

نیک اسموت، مدیرعامل شرکت Rohini گفت: کاغذ نوری بیشتر یک پلت‌فرم نوری است که ما حتی نمی‌دانیم چگونه از آن استفاده خواهد شد. تنها چیزی که می‌دانیم این است که در حال تلاش برای ایجاد قابلیت تولید نور هستیم.

وی افزود: مسأله جالب در مورد کاغذ نوری این است که راه‌حل ما درخشان‌تر، باریکتر، منعطف و قابل برنامه‌ریزی است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ دی ۹۳ ، ۰۶:۲۷