از همه چیز و همه جا

ما قصد داریم در این وبلاگ مطالب جالب همه رشته ها را قرار دهیم تا شما نیز از آن لظّت ببرید.

از همه چیز و همه جا

ما قصد داریم در این وبلاگ مطالب جالب همه رشته ها را قرار دهیم تا شما نیز از آن لظّت ببرید.

از همه چیز و همه جا
پیام های کوتاه

۱۰ مطلب در تیر ۱۳۹۳ ثبت شده است

در این پست شما را میخواهیم از برتری سه اسلحه ام۱۶ وکلاشنیکف و ژ۳ اگاه کنیم همه این موارد با تایید یکی از سردمداران با تجربه سپاه پاسداران می باشد. همانگونه که می دانید ای کی ام همان سلاح ای کی۴۷ است که در سال ۱۹۵۱ توسط سران ارتش اتحاد جماهی
سوسیالیستی شوروی بهینه سازی شده و به ای کی ام تبدیل شده.


۱-ارگونومی:سلاح ام۱۶ بدلیل کوتاه بودن نداشتن دوام و خوش دست نبودن و... فاقد ارگونومی لازم برای سرباز یا یک رنجر می باشد در کنفرانسی میخاییل کلاشنیکف(طراح اسلحه کلاشنیکف) اعلام کرد در عراق و افغانستان سربازان امریکایی ترجبح میدهند بجای ایتفاده از اسلحه سازمانی این کشور موسوم به ام۱۶ از کلاشنیکف استفاده کنند.



اما سلاح کلاشنیکف با دارا بودن خوش دستی توانسته برتری خود را نسبت به ام۱۶ ثابت کند ولی اسلحه ژ۳ بدلیل طول مناسب سلاح و خوش دستی از همه جهات و .. مناسبترین اسلحه برای هر نوع جنگی هست



-قدرت کشندگی سلاح:در سلاح ام۱۶ کالیبر غیر کشنده ۵۶/۵ در۴۵ استفاده می کند علت آن هم این هست که سران ارتش امریکا فکر می کنند زخمی کردن سرباز دشمن روحیه دشمن را ضعیف میکند که نظر بسیار احمقانه ای هست .



اما در سلاح کلاشنیکف که از کالیبر کشنده ۶۲/۷ در ۳۹ استفاده می کند می تواند در برخی موارد غیر کشنده عمل کند ولی در سلاح ژ۳ که در آن از کالیبر بسیار کشنده ۶۲/۷ در ۵۱ استفاده شده میتواند یک رنجر و ۳۰ نفر رنجر دیگر پشت سر آن را بکشد و پس از گذشتن از هر رنجر شعاعی به اندازه یک متر در محل گذشت مرمی ایجاد کند.علت استفاده ارتش ایران از این سلاح بدلیل این هست که سردمداران ارتش معتقدند اگر سلاح بکشد هم در روحیه سربازان هم در روحیه کشور مهاجم تاثیر می گذارد و در مورد کفن و دفن کشور مهاجم را با مشکل مالی روبرو خواهد کرد با اینکه در صحنه های نبرد بدن فرد کشته شده پس از دقایقی شروع به گندیدن می کند ۴ سرباز مجبور می شوند او را از صحنه نبرد دور کنند به همین دلیل عاقلانه تریت تصمیم برای سردمداران ارتش ایران می باشد.



با نصب دوربین روی سلاح ژ۳ می توان از آن به عنوان یک تک تیر انداز قوی استفاده کرد.

۳-لگد سلاح:در سلاح ام۱۶ بدلیل سبکی و طراحی بد لگد سلاح به طور کاملا چشمگیری افزایش یافته (سبکی سلاح طبق قانون نیوتن لگد ساح را افزایش میدهد)اما در سلاح کلاشنیکف به خاطر استفاده از پیچیده ترین معادلات ریاضی در طراحی این سلاح لگد این سلاح به طور باور نکردنی کاش یافتهاست.



ولی در سلاح ژ۳ با وجود معادلات ریاضی و سنگینی سلاح(۱۰۰/۴) و استفاده از مهمات بزرگتر بین سلاح ام۱۶ و کلاشنیکف قرار می گیرد



۴-مقاومت سلاح در مقابل نظافت نشدن:پس از طراحی سلاح ام۱۶ برای اولین بار توسط یوجبن استونر اعلام شد که وی این سلاح را مقاوم ترین سلاح در مقابل هر گونه ورود مواد ناخواسته به سلاح مقاوم است اما در جنگ ویتنام مشخص شد که این دروغی بزرگ بوده زیرا با نشسنت غبار موجود در هوا بر روی این سلاح این سلاح توان کار کردن را از دست می دهد.



در سلاح کلاشنیکف چنین چیزی صحت ندارد



این سلاح در مقابل گرد و غبار نا چیز مقاوم است ولی در سلاح ژ۳ بدلیل طراحی عالی و به اصطلاح نظامی سگ جون هست و میتواند در محیط های گلی و قیری به خوبی عمل کند.



-نشانه گیری: در ام۱۶ بدلیل لگد زیاد سلاح سرباز نمی تواند بر هدف خود مسلط شود و بدلیل فاصله داشتن بیش از حد مگسک اسلحه با لوله در نزدیکترین فاصله هم شخص تیر انداز مجبور است با نواختن ۳ گلوله قلق گیری کند در سلاح کلاشنیکف این فاصله به ۵۰ متر افزایش دارد ولی در سلاح ژ۳ فاصله قلق گیری به بیش از ۲۵۰ متر می رسد.


-قدرت آتش: در سلاح ام۱۶ به خاطر استفاده از مهمات کم و نبود فشار غیر مستقیم گاز باروت قدرت آتش آن بسیار کم شده اما در سلاح کلاشنیکف با وجود مهمات کم در آن از فشار غیر مستقیم گاز باروت استفاده شده که قدرت آتش آن را نسبت به ام۱۶ کمی افزایش می دهد ولی در سلاح ژ۳ علاوه بر استفاده ازمهمات زیاد که قدرت آتش را بالا می برد به بهترین شکل طراحی شده طوری که دیگر نیازی به فشار غیر مستقیم گاز باروت نیست.



۷-توانایی تولید انبوه: سلاح ام۱۶ علاوه بر بی کیفیتی بسیار گران است تنها یک قبضه از این سلاح بدون تجهیزات قیمتی معادل ۳۵۰۰ دلار دارد در صورتی که تولید انبوه این سلاح یک کشور را بد بخت می کند اما سلاح کلاشنیکف توانایی تولید انبوه را دارد و تنها یک قبضه از آن بدون تجهیزات ۳۵ دلار است اما سلاح ژ۳ که میتواند تولید بهبنه و خوب و انبوهی داشته باشد تنها یک قبضه از آن بدون تجهیزات معادل ۴۰ دلارهست در این متن منظور از تجهیزات سر نیزه - نارنجک انداز و نارنجک تفنگی و... می باشد که ام ۱۶ بسیاری از این تجهیزات مانند سر نبزه و نارنجک تفنگی و... را ندارد.

۸- نتیجه گیری:مشخص است ژ۳ بهترین و قویترین اسلحه انفرادی دنیا است زیرا این اسلحه ۴۰ سال در ایران و در سخت ترین شرایط امتحان خودشو به خوبی پس داده کلاش به نوبه خود اسلحه خوبی است ولی ژ۳ برای هر نوع جنگی کاربرد دارد ام۱۶ بی هدف طراحی شده فقط بدرد جنگ های شهری می خورد.

منبع:www.hkpro.com و http://gun-2.blogfa.com


۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۳ ، ۱۲:۳۲
M.Y


 

 

تصویر

 

 

 

 

این هم اولین نمونه ارائه شده از سلاح تحاجمی نسل پنجم کلاشینکف معروف به AK-12 . تست های نهایی روی نمونه های اولیه در سال 2011 شروع شد و بعد از مراحل تست این نمونه به عنوان اولین نمونه نهایی و تجاری توسط کارخانه اسلحه سازی ایزماش ارائه شده است .

در پروسه طراحی AK-12 هدف اصلی مهندسان بالا بردن توانایی های این سلاح برای میادین نبرد مدرن با حفظ خصوصیات اصیل سلاح های خانواده کلاشینکف بوده است :

1 - طراحی ساده
2 - اعتماد بسیار بالا به کارکرد سلاح
3 - بقا و دوام بالا برای سلاح
4 - هزینه تولید پایین
5 - همسانی برای قبول تغییرات و ملزومات اضافه شونده سلاح های خانواده AK

تصویر

این سلاح در عین اینکه یک ساختار ساده را حفظ کرده است توانایی استفاده از مهمات قوی و خشاب ها با ظرفیت بالا را دارد .

یکی از اصلی ترین مشخه های این نمونه جدید تغییر پذیر بودن AK-12 است . یعنی این سلاح به عنوان یک پلتفرم اصلی ارائه شده است و توانایی قبول تغییرات از گزینه های مناسب برای استفاده غیر نظامی ( Civilian) تا استفاده های نظامی ( Military ) را دارد . این گزینه ها شامل 20 تغییر اصلی می باشد . به عنوان مثال AK-12 توانایی استفاده از مهمات : 5.45 م م - 5.56 م م - 7.62 در 39 م م و همچنین 7.62 در 51 م م را دارد .

این نمونه جدید دارای مشخه های ارگونومی زیادی است . گزینه تغییر حالت اتش شکل خاص و طراحی دوباره شده است . دکمه رهایی خشاب همچنین دارای تغییراتی است . همچنین یک دکمه جدید به عنوان نگهدارنده / رها کننده  بولت به ان اضافه شده است .

تصویر

AK-12 دارای سیستم ریل پیکاتینی داخلی است . یعنی این ریل ها بصورت پیش فرض توسط کارخانه روی بدنه سلاح نصب شده اند و بصورت 4 طرفه می باشند . روی این ریل ها می شود از انواع دوربین های دید در روز و دید در شب به علاوه انواع سایت های روشن کننده هدف و علامت گذار و همچنین نارنجک اندازها استفاده کرد .

قنداق AK-12 بصورت تا شونده به سمت چپ با قابلیت تنظیم اندازه در طول و قسمت پد می باشد . گلنگدن دارای قابلیت نصب در سمت راست و سمت چپ است . این گزینه AK-12  را تبدیل به یک سلاح ایده ال هم برای راست دست ها و هم برای چپ دست ها می نماید .


AK-12  دارای 4 حالت سوئیچ اجرای اتش است :

1 - ضامن
2 - تک تیر
3 - 3 تیر
4 - رگبار

تصویر


شعله پوش جدید هم امکان استفاده و پرتاب نارنجک های سر لوله ای ساخت کشورهای دیگر را به این سلاح بدون ایجاد تغییرات و افزودن وسائل اضافه می دهد . برای این سلاح خشاب های 30 - 60 تیری بصورت کلاسیک و خشاب 95 تیری گرد ارائه شده است . همچنین روی AK-12 می توان از تمام خشاب های قابل استفاده روی خانواده AK با توجه به کالیبر استفاده کرد . طراحی جدید سایت نشانه روی و همچنین قنداق این نمونه دقت نشانه روی و اجرای اتش را بالا برده است .

یکی از قابل تامل ترین تغییرات در این نمونه طراحی دوباره سیستم ماشه و مکانیزم های ان است .


تصویر

به طور کلی می توان مشخصات جدید AK-12 را بصورت زیر معرفی نمود :

1 - دستگیره مسلح سازی دو طرفه ( چپ دست - راست دست )
2 -محفظه خروج پوکه کوچک تر
3 - کلید ایمنی جدید (New safety switch)
4 - 3 حالت اتش ( تک تیر - 3 تیر - رگبار )
5 -درپوش بالایی بدنه جدید دارای ریل پیکاتینی
6 - ریل های پیکاتینی 4 طرفه
7 - قنداق تا شونده با قابلیت تنظیم اندازه طولی و پد
8 - قبضه ارگونومی جدید با محافظ ماشه جدید
9 - شعله پوش جدید
10 - بهبود ثبات لوله


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۳ ، ۱۲:۳۱
M.Y

زندگی جانوری به آب و پوشش گیاهی بستگی دارد. با توجه به آب و هوای بیابانی و نیمه بیابانی استان یزد، در بخش‌هایی از آن که شرایط کویری حاکم است، بارندگی اندک و تابستان‌های گرم و خشک و زمین سنگلاخ است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۳ ، ۱۲:۳۰
M.Y

نسل جدید اسلحه کلاشینکف AK-200


به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق ، کشور روسیه در جهت برنامه مدرن سازی سنگین نیروهای مسلح خود به دنبال جایگزین کردن مدل های قدیمی سلاح کلاشینکوف می باشد.این بار نیز شرکت اسلحه سازی ایزماش روسیه با طرح AK-200 به این نیاز پاسخ گفته است.



در این مدل جدید از سری AK از مواد پلیمر پیشرفته به جهت سبک سازی هر چه بیشتر سلاح استفاده شده است و دیگر خبری از قطعات چوبی و یا فلز سنگین در سلاح نمی باشد.وزن این سلاح در حدود ۳ کیلو و ۸۰۰ گرم و طول آن ۹۴۳ میلی متر می باشد.این سلاح در سه کالیبر مختلف : ۴۵*۵٫۵۶ ، ۳۹*۵٫۴۵ و ۳۹*۷٫۶۲ عرضه شده است و دارای دو نوع خشاب ۳۰ یا ۶۰ تیر می باشد. این سلاح با نرخ آتشی در حدود ۸۵۰ گلوله در دقیقه شلیک می کند و برد موثر آن ۵۰۰ متر می باشد. انواع سامانه ای هدف گیری لیزری ، چراغ قوه و دوربین های مخصوص نیز بر روی این سلاح نصب خواهد شد.
 
این سلاح در حال گذراندن آزمایش های مورد نظر برای ورود به خدمت در نیروهای مسلح فدراسیون روسیه می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۳ ، ۱۲:۲۹
M.Y

جنگ افزاری است گلنگدن باز و خودکار که توان اجرای آتش بصورت رگبار طولانی و یا کوتاه را دارد.این تیربار میتواند در تمام قسمتهای یک ارتش (نیروی زمینی ، دریایی ، هوایی) برای دفاع از اهداف فردی و دسته جمعی و بعنوان تیربار استاندارد برای عملیات مختلف بکار برده شود.در بکارگیری هجومی یا با دوپایه آنرا تیربار سبک و با سه پایه صحرایی آنرا تیربار نیمه سنگین می نامند.این تیربار هنگام سوار کردن روی وسایل حمل و نقل مانند زره پوش و خودرو بر روی پایه مخصوص نصب میشود.
مشخصات :سلاحی است اجتماعی و خودکار ساخت آلمان غربی و جمهوری اسلامی ایران که با فشار مستقیم گاز باروت و عقب نشینی لوله مسلح و با هوا و در صورت لزوم با آب خنک میشود.لوله سلاح قابل تعویض است.توسط نوارهای استاندارد 100 الی 250 فشنگی از سمت چپ تغذیه میشود و نوارهای خالی آن بصورت تکه تکه از سمت راست خارج و پوکه ها از زیر بیرون می ریزند.دستگاه چکاننده در این سلاح از نوع پایه اتشی است.دارای دکمه ناظم آتش دو وضعیتی (ض) ضامن ، (ر) رگبار میباشدو تا مسلح نشود به ضامن نمی شود.
1 – دستگاه نشانه روی زمینی :
الف) مگسک که در سمت 5/2 میلیم به چپ و 5/2 میلیم به راست قابل تنظیم میباشد.
ب ) ستون درجه که از اعداد 2 الی 12 مدرج شده است که هر عدد ضریب 100 متر میباشد.
2 – دستگاه نشانه روی هوایی :
در گذشته سیستم نشانه روی هوایی (غربالک) نیز برای آن در نظر گرفته بودند که بعلت پیشرفت هواپیماها ، آن سیستم از رده خارج شده است.
تذکر : با تعویض عقبه و آلات متحرک میتوان نواخت تیر این سلاح را کم و یا زیاد نمود.و با شلیک پی در پی 250 تیر بعلت داغ شدن لوله باید آنرا با لوله یدک تعویض نمود.
مختصات
کالیبر 51 × 62/7 میلیمتر
نواخت تیر علمی 100 تا 1300 تیر در دقیقه
نواخت تیر عملی 650 تا 800 تیر در دقیقه
سرعت اولیه گلوله 820 متر در ثانیه
تعداد و گردش خان 4 عدد وگردش از چپ به راست
برد نهایی 4000 متر
برد مفید 1200 متر
برد مؤثر 800 متر
وزن تیربار با دوپایه 5/11 کیلوگرم
وزن دوپایه 1 کیلوگرم
وزن سه پایه 800/15 کیلوگرم
وزن تک پایه 5/30 کیلوگرم
وزن لوله 800/1 کیلوگرم
طول تیربار 5/122 سانتیمتر
طول لوله 5/56 سانتیمتر
مأموریت
الف) اصلی : تیراندازی علیه اهداف زمینی.
ب ) فرعی : تیراندازی علیه اهداف هوایی با سقف پرواز کمتر از 1000 متر میباشد.
متعلقات
1 – تک پایه ، دوپایه ، سه پایه
2 – لوله یدک همراه با جلد
3 – جعبه تنظیف
4 – شعله پوش
5 – بند
6 – غربالک (دستگاه نشانه روی هوایی)
7 – پوکه کش
8 – دستکش نسوز
9 – دوربین دید در شب
10 – گلنگدن و عقبه مخصوص نواخت تیر
عقبه R گلنگدن 950 نواخت تیر کم ( 600 تا 800 تیر در دقیقه )
عقبه N گلنگدن 550 نواخت تیر زیاد ( 1000 تا 1300 تیر در دقیقه )
انواع مهمات : مهمات این تیربار همان فشنگهای تفنگ ژ3 میباشد

منبع:http://arm89.blogfa.com/


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۳ ، ۱۲:۲۸
M.Y

تاریخچه:

بعد از جنگ جهانی دوم و اواسط دههٔ ۱۹۵۰، آلمان غربی مانند دیگر کشورهای عضو ناتو و سازنده جنگ‌افزار، به فکر تجهیز نیروهای نظامی خود با اسلحه‌ای بودند که علاوه بر نیاز به خدمهٔ تک‌نفره (سلاح انفرادی) و خودکار و نیمه‌خودکار بودن و داشتن قدرت یک تیربار (مسلسل) و دقت یک تفنگ، قابلیت پشتیبانی از کالیبر نوع جدید ناتو «‎۷٫۶۲ × ۵۱» را داشته باشد. در ابتدا، آلمان قصد خرید مجوز ساخت سلاح اف‌ان‌فال (FNFAL) بلژیکی را داشت، اما پس از مخالفت بلژیک، پیشنهاد خرید یکی از طراحی‌های شرکت ساخت سلاح اسپانیایی با نام ست‌می (CETME) را ارائه کرد و سپس در سال ۱۹۵۹ شرکت هکلر و کخ (Heckler & Koch) آلمان غربی (واقع در اوبرندورف آم نکا) موفق شد تفنگ خودکار و نیمه‌خودکار ژ۳ را به جهان عرضه کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۳ ، ۱۲:۲۸
M.Y

ربه گزارش گروه خواندنی های فارس، نیاز هیتلر به سلاحی قدرتمند که بتواند از راه دور دیوار دفاعی فرانسه را در هم بشکند موجب شد تا بزرگترین سلاح تاریخ  با نام "گوستاو" در سال1941 ساخته شود.

 

گوستاو سلاحی برای پرتاب گلوله های توپ سنگین به فواصل دور بود که می توانست یک بمب 7 هزار کیلویی را تا فاصله 47 کیلومتر پرتاب کند. قدرت بمبهای طراحی شده برای "گوستاو" به اندازه ای بود که می توانست هر زره فلزی را پاره کند و تا هشت متر بتن را در هم بشکند.

 

برای حمل این سلاح عظیم با 47متر طول و 7 متر عرض و تجهیزات همراه آن به 6 لوکوموتیو نیاز بود و این سلاح 1350 تنی به تنهایی بر روی دو لوکوموتیو قرار می گرفت که بر دو ریل موازی حرکت می کردند. نیروهای  نگهداری و آماده سازی "گوستاو" بیش از 2500 نفر بودند که از نظافت چی ساده تا چند ژنرال بلند مرتبه را شامل می شدند.

 

گلوله های توپ این جنگ افزار عظیم 80 سانتیمتر قطر داشت و انفجار حاصل از آن به اندازه ای بود که تا چندین کیلومتر از نقطه اصابت گلوله زمین لرزه خفیفی احساس می شد و  از شدت ضربه حاصل از شلیک ریل هایی که گوستاو بر آنها قرار داشت تا 5 سانتیمتر جابجا می شدند.

 

این غول آهنی در زمان ساخت خود شاهکار مهندسی آلمانی به حساب می آمد که البته هیچ گاه برای هدف اصلی خود مورد استفاده قرار نگرفت و سر انجام به دست آمریکایی ها افتاد و قطعه قطعه شد.

 

نمونه دیگر این سلاح که "دورا" نام داشت نیز در اواخر جنگ جهانی دوم توسط آلمانی ها نابود شد تا به دست ارتش سرخ شوروی نیفتد. ساخت نمونه با کالیبر کمتر این سلاح نیز نیمه کاره رها شد. سرانجام امروز از این سلاح غول پیکر تنها تعداد محدودی عکس و چند دقیقه فیلم و قطعاتی پراکنده در موزه های جنگ دنیا باقی مانده است.

منبع:خبرگزاری ارس


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۳ ، ۱۲:۲۷
M.Y

در تمام جنگها وجود فردی برای نابود کردن دشمنان آن هم به تعداد زیاد بسیار مورد نیاز است و این موضوع باعث میشود ارتش کشورهای مختلف بر روی چنین افرادی بسیار اهمیت قائل شوند .


تک تیر انداز مستتر

چنین افرادی کسانی هستند که مانند اشباح در میدانهای جنگ وجود دارند و بدون دیده شدن میتوانند تعداد زیادی از سربازان دشمن را نابود کنند . حتی بهترین کماندوها با شنیدن نام تک تیر انداز در وجود خود ترس را میتوانند احساس کنند .تک تیر اندازان مامور نابود کردن اهداف پر اهمیت میباشند و معمولا در پیاده نظامها دیده میشوند این افراد دارای قدرت فراوانی در استتار هستند و میتوانند بدون اینکه دیده شوند به راحتی سربازان دشمن را نابود و سپس فرار کنند . به همین دلیل است که برخی ترورها به همین وسیله انجام میشود .تک تیر اندازان افرادی هستند که معمولا با یک تیر دشمن را هلاک میکنند و بیشتر تیرها را در قسمت های بالایی یعنی سر و گردن شلیک میکنند .

تک تیر اندازهای مشهور :

فردریش پین ( آلمان )

اروین کونیگ ( آلمان )

ماتیاس هتزنائور ( آلمان ) ( ۳۴۵ کشته )

برونو شوتکایوس ( آلمان ) ( ۲۰۹ کشته )

ژوزف سپ آلر برگر ( آلمان ) ( ۲۵۷ کشته )

سولو کولکا ( فنلاند ) (۴۰۰ کشته )

سیموهایها ( فنلاند ) ( ۵۰۵ کشته )

فئودور اوخلوپکوف ( شوروی ) ( ۴۲۹ کشته )

گریگوریویچ زایتسف ( شوروی ) ( ۲۲۵ کشته )

ایوان سیدورنکو ( شوروی ) ( ۵۰۰ کشته )

لودمیلا پاولیچنکو ( شوروی ) ( ۳۰۹ کشته )

روزا شانینا ( شوروی ) ( ۵ کشته )

هارولد مارشال ( کانادا )

کارلوس هاتکاک ( ایالات متحده آمریکا )

ژانگ تائو فنگ ( جمهوری خلق چین )

جوبا ( عراق )

منبع:وبلاگ اصلحه ی طلایی


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۳ ، ۱۲:۲۶
M.Y

در تجهیزات نظامی بدست آمده از جنگ جهانی دوم وسایل جاسوسی و اسلحه های نظامی مخفی یافت شده است. این نمونه یکی از آنها است که توسط بعضی از افسران عالیرتبه استفاده می شده است. تصاویری از این اسلحه مخفی شده در سگک کمربند را در این آلبوم مشاهده می کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۳ ، ۱۲:۲۴
M.Y

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۳ ، ۱۲:۱۹
M.Y