از همه چیز و همه جا

ما قصد داریم در این وبلاگ مطالب جالب همه رشته ها را قرار دهیم تا شما نیز از آن لظّت ببرید.

از همه چیز و همه جا

ما قصد داریم در این وبلاگ مطالب جالب همه رشته ها را قرار دهیم تا شما نیز از آن لظّت ببرید.

از همه چیز و همه جا
پیام های کوتاه

۱۰ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

دوستانی که مایلند تا نویسندگی در این سایت را بپذیرند می توانند فرم ذیل را پر کنند.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۴ ، ۱۴:۳۴
M.Y
برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید
۱۱ مهر ۹۴ ، ۱۹:۳۲
M.Y

عید غدیر عید امامت و ولایت بر همگی مبارک باد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۰ مهر ۹۴ ، ۱۸:۱۸
M.Y

رهبر انقلاب با موضعگیری محکم و قاطع تکلیف سعودیها را مشخص کردند. 

رهبری امروز در مراسم دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر با اشاره به حادثه تأسف بار و خونین منا، آن را بدلیل جان باختن هزاران نفر از حجاج به ویژه صدها نفر از حجاج ایرانی، عزا و مصیبتی واقعی برای ملت ایران خواندند و با اشاره به لزوم تشکیل کمیته حقیقت یاب با حضور کشورهای اسلامی و از جمله ایران، گفتند: دولت عربستان در انتقال ابدان مطهر جان باختگان به وظایف خود عمل نمی کند و جمهوری اسلامی ایران نیز تاکنون با خویشتنداری و ادب اسلامی، حرمت برادری را در دنیای اسلام نگه داشته است، اما این را بدانند که اندک بی احترامی به ده ها هزار نفر از حجاج ایرانی در مکه و مدینه و عمل نکردن به وظایف برای انتقال ابدان مطهر، عکس العمل سخت و خشن ایران را در پی خواهد داشت.

 

ایشان با اشاره به جان باختن مظلومانه و با زبان تشنه حجاج در حادثه منا و عزادار شدن خانواده هایی که مشتاقانه منتظر بازگشت عزیزان خود بودند، افزودند: هنوز تعداد دقیق جان باختگان ایرانی در این حادثه مشخص نیست و احتمال افزایش آمار به صدها نفر دیگر وجود دارد و این حادثه، واقعا مصیبت بزرگی برای ملت ایران است.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به برخی گزارش ها مبنی بر جان باختن احتمالی بیش از پنج هزار نفر در حادثه منا، خاطر نشان کردند: درحالیکه قرآن کریم خانه خدا را محل امنیت و حج را جایگاه امنیت می داند اما اکنون باید پرسید که، «آیا این، امنیت است؟»حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر لزوم تشکیل «کمیته حقیقت یاب» با حضور کشورهای اسلامی و از جمله ایران، خاطر نشان کردند: ما فعلاً درباره علت این حادثه، قضاوت پیش از موعد نمی کنیم اما معتقدیم دولت عربستان به وظایف خود در قبال مجروحان حادثه منا عمل نکرده است و آنان را با حالتی مستأصل و تشنه رها کرد.

ایشان به مشکلات بوجود آمده در انتقال بدن های مطهر جان باختگان حادثه منا و پیگیری مسئولان کشور اشاره کردند و با تأکید بر لزوم ادامه پیگیری های مسئولان، افزودند: در این موضوع، دولت عربستان به وظایف خود عمل نمی کند و در برخی موارد نیز موذی گری انجام می دهد.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: جمهوری اسلامی ایران تاکنون از خود خویشتن داری نشان داده و رعایت ادب اسلامی و حرمت برادری در دنیای اسلام را کرده است اما این را بدانند که دست ایران، برتر از خیلی ها است و امکانات بیشتری هم دارد و اگر بخواهد در مقابل عناصر اذیت کننده و موذی عکس العمل نشان دهد، اوضاع آنها خوب نخواهد بود و در هیچ صحنه هماوردی، حریف نخواهند شد.حضرت آیت الله خامنه ای با تاکید بر اینکه عکس العمل ایران اسلامی خشن و سخت خواهد بود، خاطر نشان کردند: در دوران هشت سال دفاع مقدس، قدرت های شرق و غرب و کشورهای اطراف از یک عنصر خبیث و فاسد حمایت کردند اما سرانجام همه آنها سیلی خوردند و بر همین اساس، ایران را می شناسند و اگر هم نمی شناسند، الان بشناسند.

ایشان با اشاره به حضور ده ها هزار نفر از حجاج عزیز کشورمان در مکه و مدینه، هشدار دادند: اندک بی احترامی به حجاج ایرانی و همچنین عمل نکردن دولت عربستان به وظایف خود در قبال بدن های مطهر، موجب عکس العمل ایران خواهد شد.

رهبر انقلاب گفتند: جمهوری اسلامی ایران اهل ظلم نیست اما ظلم و ستم هیچ کس را نیز قبول نمی کند، بنابراین حقوق هیچ یک از انسان ها و ملتها اعم از مسلمان و غیر مسلمان دست درازی نمی کند، اما اگر کسی بخواهد به حق ملت و کشور ایران دست درازی کند، با او برخورد محکمی خواهد شد و به لطف خدا توانایی این برخورد نیز وجود دارد و ملت ایران، مقتدر و پایدار است.

موضع سخت در قبال بی احترامی

اظهارات رهبر انقلاب به عنوان عالیترین مقام کشور در مورد حادثه منا از آن جهت اهمیت دارد که یک هفته بعد از این رویداد، سعودیها به جای پذیرفتن مسوولیت کشته شدن حجاج با گستاخی هر چه تمام در حال انحراف واقعیتها بود و حتی به ملت و دولت ایران توهین کرد. توهین وزیر خارجه عربستان یک پیام آشکار داشت و آن اینکه سعودی ها نه تنها در مورد حادثه منا مسوولیت پذیر نخواهد بود بلکه در مورد حجاج زنده نیز احساس مسوولیت نخواهد کرد و رفتاری فرقه گرایانه از خود بروز می دهد. این رفتارهای غیرمسوولانه بعد از انتقادات و اعتراضات گسترده به مدیرت سعودی در قبال حادثه منا شدت گرفت و مسوولان عربستان به صراحت حجاج ایرانی را مقصر این حادثه معرفی کردند. رفتار خصومت آمیز عربستان علیه ایران از مدتها قبل آغاز شده و رفتار سعودی ها با زائران ایرانی شهره خاص و عام بود. عدم اقدام مناسب در قبال گستاخی های عربستان که به صورت اشتباهی "تعامل" خوانده می شد موجب شد دامنه توهینها و تعرضها بیشتر شود و در این مقطع سخنان رهبری مانند یک مانع محکم مقابل رفتارهای سعودی قرار خواهد گرفت. واقعیت این است که مجموعه حکومت فرتوت آل سعود فضایی مانند ایام زمامداری صدام حسین  فراهم آورده و با آغاز جنگ یمن نشان داده که برای رسیدن به مقاصد خود حاضر است دست به ماجرایی های خطرناک بزند. به عبارت بهتر آل سعود فعلی صدام زمانه است و عقب نشینی و سکوت در قبال گستاخی های آن می تواند عربستان را جری و پررو کند. یکی از علل حمله صدام به ایران، وقوع انقلاب در کشور و عدم سازماندهی درست و به موقع نیروی نظامی کشور بود. صدام با علم اینکه قوای نظامی ایران ضعیف شده و همچنین دولتی بی لیاقت بر سر کار است (دولت بنی صدر) تصمیم به تعرض کشور گرفت و قطعا در صورت آمادگی نظامی قوی و داشتن ارتشی منسجم و دولتی مقتدر نمی توانست حتی به حمله به ایران فکر کند. به طور کلی آمادگی نظامی و موضع گیریهای صریح در روابط بین الملل و ژئوپولیتیک یکی از عوامل بازدارنده محسوب میشود. مردم ایران میدانند که اقدامات اخیر آل سعود از حالت طبیعی خارج شده و تنها راه مقابله با آن اعتراض گسترده به عملکرد سعودیهاست.

جوانان غیور ایرانی هیچ وقت تعرض و توهین به کشور را تحمل نمی کنند و اعتراض آنها مقابل سفارت عربستان و همچنین اعتراضات در فضای مجازی این موضوع را اثبات کرده است. هم اکنون یکی از راه های مقابله با آل سعود وحشی و گستاخ نشان دادن خشم ملی ایرانی هاست.

رهبری با موضع قاطع و سخت آغازگر این حرکت ملی بودند و جامعه نیز از آن استقبال می کند. یکی از اشتباهات مهلک در سیاست خارجی نرمش و انفعال در مقابل تخاصم و تعرض است. قطعا نرمش و انفعال موجب زیان فراوان خواهد شد. در مقابل موضع گیری صریح، برگزاری مانورهای نظامی منظم و نشان دادن آمادگی دفاعی و نظامی و همچنین اعتراض دیپلماتیک می تواند هشداری تند به کشور گستاخ دهد. عملکرد چند سال اخیر عربستان سعودی نشان داده این کشور قطعا برادر و دوست ایران نیست و از هر فرصتی برای ضربه زدن به ایران استفاده می کند و نمیتوان با انفعال و چشم پوشی از گستاخی ها، روابط دو کشور را عادی کرد. از طرفی موضع گیری های منطقه ای و بین المللی عربستان دقیقا در مقابل ایران قرار دارد و به عبارت بهتر ایران و عربستان عملا در حال جنگ هستند. حمله تروریستی یک تبعه سعودی به سفارت ایران در لبنان، حضور تعداد بی شماری از اتباع عربستانی در گروه تروریستی داعش و جنگ در سوریه و عراق، حمایت های مالی و معنوی از گروه های تروریستی علیه ایران، موضع گیری های خصمانه مفتی های وهابی و صدور فتواهای غیر انسانی قتل شیعیان، همه نشانه دشمنی و کینه توزی های سعودی است و قطعا نمی توان به دشمن با دید دیگری نگاه کرد. اعتراض شدید مردم ایران به اقدامات عربستان سعودی نشان می دهد که مردم به خصوص جوانان ایرانی آماده مقابله با هرگونه تعرض هستند و از کنار حوادثی مانند کشتار منا و بی احترامی به حجاج ایرانی به سادگی نمی گذرند؛ مردم ما می دانند که باید آماده هر گونه اتفاقی باشند چراکه آل سعود گستاخ روزی باید سر جایش بنشیند. ان شاءالله ....

محسن جندقی- بخش سیاست تبیان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مهر ۹۴ ، ۱۸:۱۲
M.Y

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۰ مهر ۹۴ ، ۱۸:۱۱
M.Y

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مهر ۹۴ ، ۰۶:۱۴
M.Y

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مهر ۹۴ ، ۰۶:۱۳
M.Y

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مهر ۹۴ ، ۰۶:۱۲
M.Y

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مهر ۹۴ ، ۰۶:۱۱
M.Y

پسر جوان: سلام حاج آقا، ببخشید مزاحم شدم. می‌شه یه سؤال خاص بپرسم؟

حاج آقا:سلام عزیزم، بپرس.

پسر جوان: دوست دختر اشکال داره؟

حاج آقا:نه خیلی هم خوبه. اگه دختر خوبی سراغ داری از دستش نده.

پسر جوان:حاج آقا جدی می‌گم، درست جواب بدید.

حاج آقا:منم جدی می‌گم اصلاً خدا جنس دختر و پسر رو برای هم جذاب آفریده که به هم علاقه‌مند بشن و از هم لذت ببرن.

پسر جوان:پس من با مجوز شما فردا می‌رم با یک دختر دوست می‌شم ها، ok؟!

حاج آقا:خیلی خوبه، اگه لازم شد خودمم کمکت می‌کنم.

پسر جوان:ایول حاج آقا ، دمتون گرم، اصلاً فکر نمی‌کردم این‌قدر پایه باشین!
حاج آقا:حالا کجاشو دیدی! البته اگه می‌خوای با مجوز من بری، لطفاً همون جوری که من می‌گم اقدام کن.

پسر جوان:چشم حاج آقا ، خیلی با حالی!

حاج آقا:حالا کسی رو هم سراغ داری برای خودت؟

پسر جوان:راستش یک نفر هست که ازش خوشم اومده.

حاج آقا:به به مبارکه. پس زود باش که طرف از دست نره!

پسر جوان:چه کار کنم؟ خودتون گفتید همه اقدامات با هماهنگی شما باشه!
حاج آقا:تلفن بزن به خونه طرف و با مادرش یا پدرش قرار خواستگاری رو بذار، در مورد نوع و رنگ دسته گل خواستگاری هم می‌تونی از سلیقه خیلی خوب من استفاده کنی!

پسر جوان:حاج آقا سر کارمون گذاشتی؟! من فقط می‌خوام باهاش دوست بشم. نه عشقی در کاره و نه ازدواج. مثل یک دوست.

حاج آقا:یعنی چه جوری؟

پسر جوان:مثل همه دوستای دیگه‌ام.

حاج آقا:پسرا؟
پسر جوان:بله.

حاج آقا:یعنی اصلاً جنسیت در کار نیست؟

پسر جوان:نه باور کنید اصلاً نیست. فقط یک رابطه عاطفی و دوستانه است. برای مثلاً درد دل کردن و...

حاج آقا:باور می‌کنم البته در یک صورت.

پسر جوان=چی؟

حاج آقا:این دوست رو که فقط برای عواطف و دوستی می‌خوای و توجهی هم به جنسیتش نداری از بین پسرها انتخاب کنی.

پسر جوان:آخه نمی‌شه که... .

حاج آقا:چرا نمی‌شه اتفاقاً چون پسر هستن بیش‌تر هم درکت می‌کنن.
پسر جوان:نه حاج آقا دختر خیلی عاطفی‌تره!

حاج آقا:پس جنسیت هم مهمه!
پسر جوان=یعنی می‌خواین بگین من قصدم شهوت‌رانی با دختر مردمه؟!

حاج آقا=نه عزیزم من چند ساله که می‌شناسمت و می‌دونم پسر پاکی هستی فقط می‌خواستم بدونی و بدونم که اون چیزی که تو می‌خوای فراتر از یک دوست معمولیه، چیزی می‌خوای که به خصوصیات زنانه و دخترانه مربوط می‌شه و توی پسرها پیداش نمی‌کنی و مطمئن هستم تمایل جنسی به معنای خاصش منظور تو نیست. درسته؟

پسر جوان:بله

حاج آقا:پس حالا از اول بپرس تا جواب بدم.

پسر جوان=دوستی با دختر بدون دید جنسی و شهوت اشکال داره؟

حاج آقا=جواب چه جوری می‌خوای؟ شرعی؟ عقلی؟ روان‌ش
ناسی؟ اجتماعی؟ و...

پسر جوان:یک جواب می‌خوام که قانع بشم، آخه خیلی از هم‌کلاسیام دوست دختر دارن و به نظر میاد هیچ مشکلی ندارن و من احساس کمبود دارم. آخه من که نمی‌فهمم چند دقیقه در روز پیامک زدن و چند دقیقه صحبت با یک دختر چه مشکلی برای من می‌تونه ایجاد کنه؟

حاج آقا=نظر خودت چیه؟
پسر جوان=نمی‌دونم واقعا گیجم. از یک طرف خیلی‌ها رو می‌بینم که این‌جور رابطه رو دارن و هیچ مشکلی هم ندارن و از طرفی خیلی‌ها هم که آدم‌های باسوادی هستن و من قبولشون دارم با این کارها مخالفن. ولی واقعاً نمی‌تونم قبول کنم که خدا از لذت بردن من (که به هیچ کسی هم آسیب نمی‌زنه) ناراحت بشه.

حاج آقا=به نظرت کی می‌تونه حرف آخر رو بزنه؟

پسر جوان=شما بگید.

حاج آقا:اگه تو یک وسیله برقی گرون قیمت و حساس بخری، از کجا می‌فهمی که چه‌طور باید ازش استفاده کنی که آسیبی نبینه و بهترین کارآیی رو داشته باشه؟

پسر جوان=از کاتالوگش.

حاج آقا:کاتالوگش رو کی می‌نویسه؟

پسر جوان=کارخونه سازنده‌اش.

حاج آقا:وقتی تو اون جنس رو خریدی و پولش رو دادی، چه دلیلی داره که کارخونه تو رو امر و نهی
کنه و از بعضی استفاده‌ها منعت کنه و تو چرا باید به دفترچه راهنمایی که کارخونه نوشته عمل کنی؟

پسر جوان=سودش به خودم می‌رسه چون اگه به دفترچه عمل نکنم خودم ضرر می‌کنم.

حاج آقا:قبول داری که دستورات سازنده هر وسیله در واقع دستور به تو نیست بلکه خبر دادن به تو از یک واقعیت‌هایی درباره وسیله‌ای هست که مالکش هستی؟

پسر جوان=بله کاملاً.

حاج آقا:پس ببین نظر سازنده‌ات چیه. هر جا خدا می‌گه این کار واجبه یعنی برای این‌که جسم و روحت بهترینکارآیی و کم‌ترین آسیب رو داشته باشه این کار ضروریه و اگه می‌گه این کار حرومه یعنی این کار باعث آسیب به جسم یا روحت می‌شه. وگرنه خدا نه فقط از لذت بردن انسان از جنس مخالفش ناراحت نمی‌شه بلکه همون جوری که گفتم، اصلاً مرد و زن رو برای هم جذاب آفریده که از هم لذت ببرن.

پسر جوان=پس به نظر شما هم این کار اشکال داره؟

حاج آقا:به نظر من، نه. به نظر سازنده من و تو.

پسر جوان=می‌شه بگین چه ضرری داره؟ آخه من که فقط یک رابطه عاطفی و دوستی می‌خوام!
حاج آقا:البته رابطه‍ای که فقط با یک جنس مخالف حاصل می‍شه.

پسر جوان=اگه خدا این دوستی رو منع کرده پس به این نیاز من چه جوابی می‍ده؟

حاج آقا:ازدواج.

پسر جوان:حالا کو تا ازدواج؟!

حاج آقا:بله قبوله که فاصله بلوغ جنسی تا ازدواج خیلی زیاده اما اگه می‌خوای از ازدواجت لذت کامل رو ببری باید این دوره محرومیت رو تحمل کنی.

پسر جوان:چه ربطی داره؟ این دوستی برای ارضای عواطفه و ازدواج برای ارضای خ
یلی چیزای دیگه. من تا زمانی که بتونم ازدواج کنم با یک نفر دوست هستم که آرامش داشته باشم.

حاج آقا:یعنی بعد از ازدواج آرامش نمی‌خوای؟

پسر جوان:چرا.
حاج آقا:از همسرت یا باز هم از یک دوست دیگه که کسی غیر از همسرت باشه؟

پسر جوان:نه دیگه، ما از اوناش نیستیم. اون موقع فقط همسر.

حاج آقا:اصطلاح بیسکویت قبل از غذا رو شنیدی؟

حاج آقا:منظورتون چیه؟!

حاج آقا:یک روز مثلاً ساعت ۱۲ ظهر می‌ری خونه و گرسنه‌ای اما به دلایلی قراره ساعت یک غذا بخوری. اگه تا قبل از غذا بخوای یک کیک یا بیسکویت یا شیرینی یا... بخوری، مامانت چه عکس‌العملی نشون می‌ده؟

پسر جوان:می‌زنه توی سرم و می‌گه یک کم جلو اون شکمتو بگیری نمی‌میری که! صبر کن یه ساعت دیگه غذا میارم.

حاج آقا:مامانت از گرسنگی تو لذت می‌بره یا از خوردن تو ناراحت می‌شه؟

پسر جوان:هیچ‌کدوم. فقط می‌خواد اشتهام کم نشه و غذام رو با لذت و کامل بخورم.

حاج آقا=دوست دختر قبل از ازدواج هم حکم همون بیسکویت قبل از غذا رو داره! هر قدر ازش لذت ببری به همون مقدار از لذت ارتباطت با همسرت کم می‌شه حتی اگه این لذت بردن فقط در حد حرف زدن باشه. یا دست دادن یا... .
پسر جوان:تا حالا این جوری نگاش نکرده بودم.

حاج آقا:یک جمله هم بگم شاید خیالت راحت‌تر بشه. امیرالمومنین(علیه السلام) می‌فرمایند: برای هر کسی مقدار خاصی روزی مشخص شده (که البته راه‌هایی برای افزایش اون هست) و اگه کسی بخواد از راه حرام به روزی بیش‌تری برسه، به همون مقدار از حلالش کم می‌شه. لذت هم یکی از روزی‌های ماست اگه قراره تو در عمرت ۱۰۰ واحد لذت ببری، می‌تونی همه‌ش رو از همسرت ببری و می‌تونی ۱۰ یا ۲۰ یا ۵۰ تاش رو از بیسکویت قبل از غذا ببری و بقیه‌اش رو با همسر آینده‌ات. به نظرت تو کدوم حالت زندگیت گرم‌تره؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مهر ۹۴ ، ۰۶:۰۷
M.Y